Två dagar kvar av 2013 :)

Vilket fantastiskt år 2013 har varit - både ur familje och hästperspektivet:)
 
Mina höjdpunkter ur familjeperspektivet är ju självklart torsdagen den 7 februari då vårt första barnbarn kom till världen: Don Charlie Rodhelind-Söder - absolut universums goaste gosse så klart!  Numera har jag äran att få titulera mig FARMOR :)
Tyvärr bor Jimmy, Malin & Charlie i Stockholm och träffarna blir därav inte så ofta......Jag jobbar ju mestadels kvällar och helger....... MEN desto mysigare när vi träffas och Charlie är en så lättsam och glad unge som gladeligt gosar runt i våra famnar oxå som tur är!
 
Höjdpunkter är oxå - förutom Charliebesöken - även när Petter med sambo kommer hem på besök, stannar några dagar och bara är.  Vi är kanske lite tråkiga i vår familj, vi kan sitta och softa vid varsin dator eller sitta med varsin bok och inte säga så mycket, men det är mysfaktor på att bara veta att alla är här!  Sen sitter vi så klart gärna samlade runt bordet och äter ihop och tjatar ett par timmar, men som sagt - för mig räcker ofta känslan att dom bara är här!

Tack och lov bor ju fortfarande Calle hemma, men det är väl en tidsfråga.....Calle har ju numera jobb i ICA-butiken, så nu börjar lägenhetsjakten för honom.  Ebba har ju 1½ år kvar på gymnasiet - som tur är :) - så hon är hemma än! :)
Sånt är livet och man vänjer sig väl - var sak har sin tid!
 
Ytterligare höjdpunkter: Jag fick fylla 55 år - är ju skithäftigt egentligen :) Jag menar - hur gick det till??? När blev jag så "gammal" - jag känner mig ju ofta som en "fjortis" - hahaha!  Men jag tycker det är härligt att få fylla år - betänk alternativet!!!
 
Hästperspektivet: Ja, vad ska man säga...?  Vilken fantastiskt underbar häst vi har i Prinsessan Wilma!
Ebba debuterade med henne i februari efter vi haft henne i två månader, hoppade 1.00 & 1.10, nästa tävling blev det 1.10 och 1.10 och därefter 1.10 & 1.15......och sen blev det start i 1.20 och där har det rullat på hela året! Första placeringen kom i Tingsryd i maj och därefter blev det en placering på varje tävling hela sommaren! Seger i 1.20 hos Kalmar HSK efter en toppenrunda gjorde att det fick bli debut i 1.30 samma dag :) Lite missförstånd mellan häst och ryttare gjorde att Ebba utgick, men nu var det gjort! :) DM-helgen blev inget bra, Wilma är svår i munnen och är tydlig med vad hon vill ha eller inte! Den helgen experimenterade vi friskt och en hel del bommar föll - hahaha! Veckan efter var det Tobbe-träning och hon gick super och veckan därpå slet hon sig när hon skulle in från hagen.....och så var den säsongen över....En tävling blev det i Vetlanda i november - en placering :) - och sen la vi ner tävlandet för i år!
Ebba & Wilma på provridningen i november 2012 :)
 
NU planerar vi som sagt för fullt inför 2014 och det känns grymt bra! I dag på min kurs hade vi banhoppning med en hel del svårigheter. Ebba gjorde en toppenrunda på 1.20-1.30 bana, så det känns väldigt bra!  Jättefin och fräsch häst, duktig ryttare & glad mamma/tränare - vad mer kan man önska! :)
Kan möjligtvis dyka upp en film här på bloggen från dagens hoppning då bästa Henke Fotograf dök upp i ridhuset - vi får se när jag får filmen! :)

Alla eleverna var jättebra i dag oxå och klarade ut svårigheterna :) Alla nöjda och glada precis som det ska vara! detta är mitt jobb OCH min hobby och för mina elever är det en hobby - klart att det ska vara roligt då! :)
TACK för idag alla goa! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0