Vems ord är lag???

Ju mer jag läser och sätter mig in i vad som föreslås och vad som bestäms inom ridsporten, desto mer övertygad blir jag om att man kanske inte ska blanda allt som i en fruktsallad!
Fruktsallad är otroligt gott, men om någon frukt är skämd eller omogen blir det inte så gott......
Dessutom kanske det är  svårt att blanda en fruktsallad som alla vill ha!
 
Det känns mer och mer som att SvRF önskar att ponny ska försvinna från tävlingsbanorna! Vi som brinner för ponny idiotförklaras gång på gång och regelverket är svårförståeligt för ponnyryttare! 

Allan klurar :;)))))
 
Jag som är Grönt Kortutbildare har det inte helt lätt när man ska sätta in nya familjer i sporten.......och alla är superrädda att göra fel.........
 
RIDSKOLA     TÄVLING HÄST     TÄVLING PONNY     
 
I min värld skulle det finnas en separat avdelning som bara fokuserar på ponny :) Tre nivåer på ponny - lokal, regional & nationell/elit.  Ett TR med lite förenklade regler för lokalnivå där dagens klasser LD-LB är jättebra och där bedömningarna kan ligga kvar som det gör idag - MED Clear Round! En CR är en träningsform säger förbundet - ja, det är möjligt att man kan tycka, men eftersom barn vill tävla om rosetter så är CR viktig! På en Pay and Jump får man ju inte dela ut rosetter och rangordna ryttare efter resultat - där kan alla eller FÅ KÖPA en deltagarrosett - inte samma sak......
En lokaltävling ska kunna drivas av en mindre klubb utan tusen fördyrande omständigheter såsom Equipesystem mm ELLER ska Pay and Jump vara en form av tävling utan så krångliga regler, men där priser kan delas ut! 
 
Vi kanske skulle kunna lämna en del regler utan att reglera - låta det sunda förnuftet råda och kanske hitta TILLBAKA till förnuftet!  ju mer reglerande som kommer - desto mindre tänker folk själva!
Högt uppsatta i förbundet uttalar sig och en sanning är född!!
 
Hjärnan kokar igen!  tur jag snart ska iväg och hålla träning igen, så jag blir go och gla`:)))))

Kommentarer
Postat av: Tilde

Hejj! Jag måste bara få fråga vad för hundras det där är? Så himla söt!

Jättefin blogg föresten! :))

Svar: Cavalier Kings Charles spaniel :)
Ann "Bella" Rodhelind

2014-04-08 @ 17:33:24
URL: http://tildebelin.blogg.se
Postat av: majsan

Jag fattar ju inte nåt alls av alla dessa regler och turer. Men jag blir mörkrädd när jag ser ryttareliten på teven. Måste man va miljonär för att komma till toppen. Räcker det inte att vara jäkligt bra. Våra troll får hålla sej till kaninhoppning.

2014-04-08 @ 21:00:23
Postat av: Bodil

Komik på hög nivå!!!!
Man fick ju inte ha tid i LD och nu helt plötsligt ska man inte ha CR för det är en träningsform!?!?
Tycker som du.....lämna lokal ponnytävling ifred!!
Funkar alldeles utmärkt som det är!!
Man undrar ju vad de vill uppnå med allt detta?

2014-04-08 @ 22:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0