På rätt sida..:)

japp, nu är jag nog på banan igen!
har som sagt landat i vad vi kan göra eller inte har möjlighet att göra :)

Jag har alltid sagt att vi satsar på ridsporten så långt som det är möjligt för oss i vår familj. Vi bor i en vanlig villa med ganska normala inkomster, har ingen gård med eget stall, vilket gör att man får förvalta den enda hästen man har på ett så bra sätt som möjligt - hoppas att både kunskapen och turen räcker att hålla den frisk! Väldigt viktigt när det bara finns en....

När jag startade mitt företag för sju år sedan hyrde vi in oss i ett mindre stall nära där vi bor, billig hyra och vi tog emot ponnyer till tävling och försäljning. Dessvärre var det i samma veva som det började bli lågkonjuktur och det blev svårare att sälja. Jag har aldrig varit vän av att dra på mig skulder och man får helt enkelt rätta munnen efter matsäcken! Så numera står vi uppstallade med mycket bättre träningsmöjligheter och utvecklar en häst i taget :)))))

Med våra små medel har vi ändå nått våra mål - varje år!!
Ebba har vunnit Newforest-SM, ridit tre SM på B-ponny - 1 A-final :), två Ungponny-SM, ett Ungponny-Championat och Mountain Horse Stilhoppningsfinal! Nu har vi dessutom ridit en internationell tävling i Baltic Cup och detta är egentligen mer sammantaget än vad vi har kunnat drömma om! :)))

Vi fortsätter att satsa på delmål och några stora mål och det är kanske inte så stort jämfört med andra som satsar, men som sagt: med begränsade ekonomiska möjligheter, blir hästantalet begränsat och Ebba vill dessutom kunna göra annat än att bara rida :)

I år har vi ju dessutom två D-ponnyer som Ebba ska försöka kvala till Ungponny-SM i augusti :D

Mycket roligt på G!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0