Skitvecka...:(

Denna veckan kan sammanfattas med detta ord...skitvecka!
 
Jag har legat i sängen sen i söndags kväll med feber och ordentlig förkylning, sällan jag blir så klen! var ute i stallet två timmar i onsdags och sen rätt matt när jag kom hem!
I går lag jag halva dagen, men sen piggnade jag till och Ebba & jag åkte till stallet.
Ebba gjorde iordning Wilma, kratsade hovarna och så hör jag: "Mamma, hon har tappat en sko igen!"

Förbaskade skit!  Hon går just nu för sig själv i hagen eftersom Monja är skadad och står på boxvila, och de andra hästarna i hagarna bredvid går in vid tre-halv fyra. Det gillar ju inte vår Prinsessa utan då måste man ju stöka runt....hon hade inte ens käkat upp sitt hö - hon gillar definitivt inte att vara själv ute och inte när det börjar bli mörkt!
 Wilma busar <3  Foto:Malin Wengdahl

Nu har vi i alla fall löst det så att hon har bytt hage med två andra och där har hon sina andra stallkompisar i hagen bredvid, som inte går in förräns någon i vårt stall kommer!
 
Jaja, det kunde varit värre än en tappad sko....nu får hon vila i dag och imorgon oxå, eftersom vår hovslagare inte kan förräns söndag och då får vi köra till honom.
 
Snart får jag fikabesök och vi ska planera upp lite tävlingar för en av de ungponnyerna som Ebba har börjat hoppa :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0