Steg & träning :)

Nu har jag skärpt till mig lite :)
 
Har planerat att varje dag åtminstone försöka få till 10000 steg och jag behöver den lille stegräknaren för att tagga till lite :)
 
Haft hoppträning i Algutsrum ikväll och känner mig väldigt nöjd med kvällens övning :)
Riktigt roligt hade jag som vanligt - hihihi - och duktiga elever oxå :)
 
Är så otroligt roligt att få följa elever under flera år och se vilken skillnad det blir - man kan lugnt säga att övning ger färdighet!
 
Brukar ofta tänka - och säga - att det är ju inte jag som gör eleven bättre - det är faktiskt eleven själv!
Det är väldigt mycket vad du själv gör mellan träningarna som ger resultat :)
Självklart har man som tränare stor betydelse - lägga upp bra och utvecklande övningar, ha lagom stora krav, uppmuntra och stötta osv. men i slutändan är det vad eleven gör resten av veckan som visar på vilken utveckling det blir :)
Brukar påminna ibland när någon ryttare tycker att inget funkar och att dom står på samma ställe och stampar: "På vilken nivå var du för ett år sedan?"..............Då brukar dom komma på att dom har utvecklats väldigt mycket egentligen!
 
Hur eller hur - världens roligaste jobb! :)
 
PS Svävar fortfarande lite på moln idag oxå efter Ebbas & Wilmas nollrunda i 130 :)
 

Kommentarer
Postat av: Bodil

Det är verkligen jobbet mellan de riktiga träningarna som ger resultat :)

2014-03-25 @ 09:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0