En helt vanlig lördag...:)

Vad jag upplever idag är förmodligen en helt vanlig lördag i många hem - hahaha!
 
Jag är ju nästan aldrig bara hemma en lördag, utan det är nästan alltid någon tävling på gång, träning eller någon kurs - och det gillar jag!  Jag är van vid att kliva upp tidigt när det är helg och sova längre på vardagarna - hahaha! :) Så ser mitt liv ut :)
 
 
 
I morse gick Gert upp hyfsat tidigt som vanligt och jag sov till halv nio. Frukost käkade jag i sängen med tidningen i ena nypan och datorn i den andra - härligt slött och avspänt!
Vi gjorde ett snabbröj i garaget bland lite kartonger som vi inte orkat rensa ur sedan vi byggde om köket för ett år sedan....det var gjort på 10 minuter så man kan ju undra varför vi inte fixat det tidigare....... :)
 
Klockan 10.03 bokade vi oss i sängen igen med varsin dator på magen, kaffekoppen i högsta hugg och så löste vi Melodikrysset - moahahahaha - pensionärsvarning på det, men mycket trivsamt!
 
jag har småstädat lite lätt och gert har röjt lite mer i garaget och i trädgården, en snabblunch med färsk pasta blev det och nu ska jag hämta upp Ebba och åka till stallet :)
 
Visst är det skönt med en slö lördag hemma, men fullrullelördagarna gillar jag bättre - hahaha! Sådana här lördagar kommer det ju att bli framöver ju äldre jag blir förmodligen och maken och jag kommer väl att tillbringa mer tid tillsammans så småningom!
 
Om någon undrar så är det som så att Gert tycker inte hästlivet är särskilt roligt och är därmed nästan aldrig med oss.....han gillar fotboll, att styrketräna, följer all sport på TV, bygger gitarrförstärkare mm - inget av detta tilltalar mig - hahaha!   Hur vi kan leva ihop?? Jo tack - det går alldeles utmärkt :)  Vi har förmodligen samma värderingar i botten och älskar varandra trots skilda intressen - svårare än så är det inte!
 
Ha en fortsatt trevlig lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0