Panikångesttypen ..:)

Hittade denna kommentar i ett mail jag fick som handlar om panikångest :)
 
Visst har man många gånger funderat över varför just jag - och självklart många med mig - drabbas av riktig panikångest? Är det några speciella egenskaper som gör att man är mer mottaglig eller så?
 
Detta kunde jag läsa:
"Mot bakgrund av detta är det därför extra intressant att konstatera att de "personegenskaper" som ofta förekommer bland drabbade individer knappast går ihop med bilden av den nervklena neurotikern.
Tvärtom visar undersökningar att om du är ambitiös, driven, driftig, viljestark och kreativ - ja, då har du egenskaper som är gemensamma med majoriteten av personer som drabbas av panikattacker."
Klart intressant!
 
Hur jag mår just nu? Jo tack - bra och lugnt fn på ångestfronten :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0