Kan någon bli min PT???

Varför är jag såå grymt lat???
 
LAT skriker nu alla mina vänner: "Du är väl inte lat???"
 
JOOOOO skriker jag: "Latare än de flesta"!
 
På vilket sätt?? Jo, för mig kan det vara helt hopplöst att ens resa på häcken och gå en promenad med hundarna - tur att dom är lika lata, så länge jag inte ser ut som att vi ska gå ut! 
Kan tillbringa hela dagen här hemma och göra absolut ingenting!! OCH jag skojar inte.....dammsugaren befattar jag mig sällan med (mår inget bra av statiska rörelser) och det kan ju vara skönt på sätt och vis, jag dammar lite ibland och för övrigt lider jag inte av några som helst måsten i mitt hus :)))) Lucky me :)
 
Jag har gymkort, men har inte varit där sedan i november..........när jag löste det i augusti blev jag först manisk (har haft kort i omgångar i flera år, likadant varje gång..)......var där fyra gånger i veckan i över två månader, 40 minuter rask promenad på bandet och sedan lite styrketräning på det!  Så jäkla "duktig"  - och så plötsligt en dag så är det som att försöka klättra öven en tio meter hög mur utan något att ta spjärn mot - klart jag inte kan då!?
 
MEN VARFÖR HÅLLER JAG INTE I????
 
Får liksom aldrig ändan ur vagnen!
 
Min lilla söta "Flisan" har gärna ändan i vagnen :)  Sommaren 2008 i Melby:)
 
Tycker såklart att det är vansinnigt tråkigt att vara på gymmet - fastän jag känner mig så hurtig när jag väl är där, men hjärnan bubblar oftast över av andra idéer när jag är där och jag vill bara hem och skriva ner dom!  När jag sedan kommer hem ska jag bara byta om, sätta på kaffe, dra igång en maskin med tvätt och sedan har jag nästan glömt mina goda idéer.....hahahahaha!
Jag tänker ofta att jag ska fixa så jäkla mycket och sedan blir inget av....detta fixande är av praktisk natur och det som verkar så enkelt på kvällen, känns sedan helt omöjligt på förmiddagen!
 
Det är i dessa lägen jag skulle behöva avmaskningsmedel - mot Latmasken....det är en ful en......biter sig liksom fast!  Nu har han naglat sig fast i mig sedan i november, hade en kort period nyligen när jag under ca fem veckor lyckades hasa mig iväg på 40 minuters hundrunda varje förmiddag runt niotiden. Sedan fjorton dagar tillbaka har jag återigen vuxit fast!
 
HJÄLP!!!  Finns det någon av mina vänner som kan vara snäll och bli min personliga PT - minst tre gånger i veckan på dagtid - helst förmiddag kl.9.00 - ta ut mig på promenad eller rasta mig på gymmet!
 
Det enda i min kropp som är vältränat är nog hjärnan, eftersom den sällan vilar....tyvärr......VILL SÅ MYCKET JU!!  Bara roligheter på G hela tiden - hahaha!  Älskar att hitta på och planera och fixa och dona - MEN jag måste börja sköta mig och min kropp - min kondis! Dessa jäkla MEN!
 
Idag har vi dragit igån ett gäng auktioner på FB-sidan Ride for Cancer - vilket gensvar - är uppe i 2376 gillare i skrivandets stund :D

Tror på fullt allvar att detta måste vara bland det bästa jag gjort i mitt liv - förutom mina underbara barn förstås <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0