Lycklig :)

Japp - tänker ofta på hur bra vi har det - vi som har möjlighet att ha häst!
Det kostar massor av pengar och det går åt många timmar varje dag - oavsett om du är hobbyryttare eller tävlar - men himmel & plättar - vilket underbart liv det är!
 
När jag var tonåring kunde jag bara drömma om att få en egen häst :)  Jag är yngst av mina syskon och var rätt "bortskämd" så tillvida att mamma och pappa försökte ställa upp och låta mig göra det jag ville :) men någon egen häst fanns ingen möjlighet att få på några vis.
Jag fick ändå rida lektion två gånger i veckan och vara med på alla tävlingar som arrangerades på klubben och jag fick oxå åka och tävla klubbhästarna utanför hemmaklubben :)  jag red nästan varje dag i alla fall, eftersom jag var ganska orädd och mer eller mindre bodde i stallet och hjälpte till med allt!  Men visst drömde jag som alla andra om en alldeles egen häst!
 
Monni & Claudia och jag & Badger på min första hopptävling :) Regional i Greveshult :))))
 
Mina egna ungar har aldrig behövt att längta - eftersom det är mitt intresse oxå har jag gärna "matat" dom med ponny - hahaha!  Mina två äldsta söner var aldrig intresserade och jag försökte ju inte heller att locka fram något intresse :( Däremot med Calle var det så enkelt att han gillade alla djur och ville gärna prova att rida och fixa med hästarna, så därifrån till att köpa en egen ponny var inte steget så långt - hahaha :D  Ebba halkade liksom med på ett bananskal och som tur är så gillade hon det oxå!
 
Har ägnat mer eller mindre hela mitt liv åt hästsport, är bra på att dra igång saker och ting och älskar allt som har med häst att göra!
 
Att jag startat denna Ride for Cancerkampanj bottnar som jag tidigare sagt såklart i att jag blir oerhört berörd av att alla nära och kära och vänner och bekanta runt omkring oss drabbas! 
Mitt i allt detta känner jag att vi som fortfarande är friska, som lägger såklart hela vår själ i vårt intresse och nästan håller på att brinna upp för att vi vill så mycket inom sporten.  Om vi bara lägger en liiiten del av vår energi och gnista till att försöka göra något som kan betyda så mycket för så många - då känner i alla fall jag mig mer tillfreds!
 
Någonstans har man ju nästan dåligt samvete för att man "bara håller på och roar sig", när det finns så många som har det så jobbigt och svårt!
Jag är så glad att jag äntligen har gjort något - jag kan bara hoppas att det blir bra  - men det känns som att det kan bli stort!
 
På FB-sidan är vi nu uppe i 15 auktioner, fler är på G och jag önskar av hela mitt hjärta att folk bjuder - det är toppentjänster och prylar!
 
Har planer på att försöka lägga allt på en hemsida för att enklare kunna överblicka auktioner mm.
För nya "gillare" blir det jobbigt att scrolla ner, leta och läsa igenom allt - en hemsida skulle nog vara bättre att få det uppstrukturerat på!
 
Dagen i dag har varit underbart skön och avkopplande - hundrunda, långfrukost i sängen med lösning av melodikrysset - hahaha - maken och jag värmer upp inför kommande pensionärsliv - moahahaha!
Lite solning på altanen och en deckare, några härliga timmar i stallet och väl hemma bjöd Calle på grillmiddag :)
 
LYCKLIG??? JA - ABSOLUT! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0