Plats i korgen...:(

Nä, inte riktigt - MEN - nu ger jag upp att försöka få andra att förstå vad jag/vi menar i denna ponnydebatt, som dessvärre har accelererat till en debatt som handlar om i stort sett ALLT numera!!
 
Allt blir ändå bara ren politik och det är inte min grej - alla förståsigpåare håller om varandra och vi andra förståosspåare stöttar varandra och det börjar bara likna ett krig som ingen kan VINNA - alla är FÖRLORARE!
 
Jag har faktiskt inget egenbehov av att alla ska tycka som jag eller att alla ska hålla med hit och dit - jag vill bara att ALLA som håller på med ridsport ska få ha roligt på sin nivå - och den nivån anpassar man efter hästmaterial, ekonomi, tränarhjälp, förståndiga föräldrar, ambitioner, kunskap osv.
 
Som domare kan jag bara fortsätta att försöka hjälpa ryttarna genom att säga ifrån när ryttarna rycker, sparkar eller slår på hästen - detta är ett minst lika vanligt förekommande problem på häst som hos ponny. MEN det är inte ett så svårt problem att var och varannan ryttare beter sig illa. Enstaka tillsägelser på tävling förekommer och som sagt tidigare - jag är inte den som inte vågar säga ifrån. Någon gång under alla dessa år har vi fått prata med förälder och barn om farlig ridning (okontrollerbart...), men de flesta har ändå bra koll!
 
Jag är FÖR stilhoppning - jag vill att alla ska rida balanserat och inverka på ett bra sätt.
Jag är FÖR stilbedömning under förutsättning att det finns en röd tråd och en domarkår och att man anmäler till detta frivilligt liksom till andra klasser.
 
Ebba & T-Tezz sommaren 2011 :)
 
Jag är STOLT över alla de barn och ungdomar som jag tränat/tränar genom åren och jag vill att alla ska fortsätta att bibehålla sitt intresse genom livet för att dom tycker det är så roligt - inte att det fylls av så mycket krav på prestationer att dom knäcks.
 
ALLA som vill ska få tävla och ha roligt - det är en morot i sig - och alla ska få utvecklas i sin takt.
Detta gäller verkligen alla - ung som gammal, ponny och häst!
 
 
I morgon ska vi ta en tur till Kalmar HSK och se om Prinsessan Wilma ska lyssna på sin pilot och lyfta på tassarna i en 120 :))))
Vi har haft två fantastiskt bra träningsdagar för Tobbe Grönberg - en tränare som jag varmt kan rekommendera :)

Kommentarer
Postat av: Benthe

Håller på du Bella! Kan man inte bara få ha KUL med sin ponny? De allra flesta älskar sin ponny och vill verkligen inte göra den illa... Jag tycker att det viktigaste när man är barn är att: 1) Det är kuuul! 2) Att vara trygg med ponnyn 3)Ta ansvar och lära sig kamratskap 4)Lära sig rida 5) Har man 1 till 5 så kommer den rätta stilen nästan av sig självt! Då LÄR man sig rätt från början :-)

2014-04-26 @ 17:52:38
Postat av: Kenth Wasserman

Bella, de där (rätt få) som är emot att använda sunt förnuft och emot att anamma våra väl analyserade och kreativa idéer kring utveckling av svensk ponny- och därmed ridsport har fastnat i sekten VSMFSMAMFANSDTO (Vi som måste försvara stilbedömning med alla medel för att någon sagt det till oss) och som väl är rymmer det ju sektmedlemmar hela tiden från den så jag tror att det bara är en tidsfråga innan förnuft, analyser, uppföljning och lyhördhet är honnörsord från SvRF. Tyvärr måste nog några av de mest förändringsobenägna kastas ut först men så är politiken....

2014-04-26 @ 20:47:42
URL: http://www.olandanordgard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0