Vad händer nu...???

I dag ser man info på SvRF:s hemsida om flera nya ponnycuper - med stilbedömning - naturligtvis, numera heter det oftast inverkansridning........
 
Till saken hör att jag känner ett flertal stildomare och dessa har inte fått någon information om de nya protokollen som publicerats och ingen info över huvud taget!?
Våra "förtroendevalda" bestämmer allt detta, men frågan är hur man i hela friden ska kunna fortsätta att ha förtroende för detta förbund som uppenbarligen inte lyssnar på utövarna - medlemmarna!?
 
Jag försöker verkligen att förstå vad det är som händer - jag är ju en del av förbundet - men antingen är jag inte tillräckligt smart eller är det som händer inte meningen att vi "utomstående" ska begripa!  Vi är ju bara medlemmar i ett förbund som hittar på regler och ändrar på regler lite hur som haver känns det som.....:(
På fem platser kommer det att arrangeras kval i en stilcup - dessa kval kommer att gälla som SM-kval för nästa år....på FEM platser i hela landet!?  Nästa år ska det vara obligatoriskt att rida stilhoppning för att kvala SM......
Lider med alla som bor norr om Stockholm - ridsporten ska vara tillgänglig för alla....eller.....?
 
Hur ska vi kunna lära våra barn och ungdomar hur en demokrati fungerar när denna kommunikation är som "Goddag Yxskaft"!
Svensk PonnySport har gjort skrivelser och enskilda medlemmar har gjort skrivelser och ställt frågor och vädjat om svar på sina frågor, bett förbundet att tänka efter mer än en gång, vädjat om att lyssna på medlemmarna som är aktiva inom ponnysporten - men ingen respons!
 
Jag är definitivt inte vän av konflikter, avskyr krig lika mycket i dag som när jag var liten och skrev i boken "Mina Vänner" vad jag avskydde mest - KRIG!  Tror inte på lösningar där man hämnas genom att vara lika dum tillbaka, men jag vet faktiskt inte hur vi som tycker annorlunda ska kunna nå fram!  Gudarna ska veta att vi har försökt! 
 
Roligt ska det vara! :)
 
Svensk Ponnysport jobbar för fullt och tanken har hela tiden varit att "hjälpa" förbundet i ponnyfrågor - att framför allt stötta utövarna med deras frågor och hjälpa till att framföra mångas undringar och åsikter.
Som det ser ut idag verkar ingen kommunikation att fungera dessvärre - har SPS en idé på hur man skulle kunna göra, svarar SvRF med att snarare göra tvärtom.
Alla dessa som ondgör sig över ponnyryttarnas ridteknik - backa bandet och kolla i era egna gömmor hur bra ni var från början.......
SPS vill lägga mycket energi på utbildningar för tränare - inte bara i ridtermer, utan med tyngd på pedagogik.  Även mer kunskap både till ryttare och föräldrar förespråkas - alla ska bli duktiga ryttare efter sina egna förutsättningar, i sin egen takt och dessutom ska vi alla ha roligt på vägen!
 
Håll ögonen öppna - SPS på väg!

Kommentarer
Postat av: Mikxki

Allt du säger är så klockrent!!

2014-04-30 @ 09:39:15
URL: http://mikxki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0