Valborgsmässoafton :)

Just hemkommen från en fantastiskt trivsam kväll tillsammans med många från gänget på Torslunda Gård där vi står uppstallade :)  Vi hade dessutom kvällsjouren så det passade väldigt bra!
 
Grillkväll i blomsterhagen - såå vackert - och en rundtur bland blommor och historik av guiden/gårdsägaren Janne - mycket intressant!  Majbrasa och sång.....vi försökte faktiskt att komma ihåg texten på de traditionella sångerna...men det gick sådär......Sjöng i Förlösa Kyrkokör för sådär 14 år sedan.....måste börja igen när jag blir "Passionär" - hahaha - det är såå kul att sjunga ju!
Hur eller hur - både maken och sonen Calle hängde på ikväll - och så klart hundarna Allan, Flisan och kompisen Leo :))))) Alla mycket nöjda med kvällen!
 
 
Prinsessan Wilma fick - förutom nya skor - ett bra markarbetspass idag, så det känns bra inför helgen i Västervik :)  Vi åker imorgon och stannar till i Blomstermåla på vägen upp där jag ska hålla träning - "två flugor på smällen" :)))))
 
Svensk Ponnysport upptar mycket av min vakna tid för närvarande och det händer mycket :)  Håll koll på FB-sidan.......
Man inser när man är mitt uppe i allt detta - vilket otroligt engagemang det finns och så otroligt mycket vilja, kunskap och civilkurage!  önskar att fler vågade stå för vad dom egentligen tycker, men vet att det är oerhört svårt att våga sticka ut och tycka....man kan ju komma i kläm....och det kan göra ont......Jag hoppas att vi alla kan hjälpas åt att få ett så bra klimat som möjligt i vår underbara ponny & ridsport!
 
Alla mina elever har nu fått erbjudande om att köpa fina schabrak med tryck "Team Equus Cabella" - på detta vis kan eleverna visa vem dom tränar för och att jag är stolt över dom allihop - oavsett nivå :)  Har man åsikter om deras ridning/uppförande kan man vända sig till mig direkt - hahaha :)))
 
Ha en fortsatt trevlig Valborg! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Erneborn

Kul idé med schabraken, tror jag ska tipsa Henrik Tapper som Tilda tränar för om detta - bra reklam för honom också!
Ha en härlig helg du också! Och sjung lite extra varje dag den här helgen - bara för att det är kul (pinsamt enligt dottern kanske - men kul!)

2014-04-30 @ 22:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0