Duktiga ekipage :)

Haft en heldag i domartornet på Nybro RK:s lokala ponnyhoppning - 268 starter på en lokal är rätt mycket!  När dessutom den största klassen är en stilhoppning.....då kan det ta tid!
 
MEN-  idag hade vi bra tempo i den klassen och ett bra teamwork i domartornet, stildomare, stilsekreterare, domarsekreterare, tidtagare och jag själv som räknade ihop resultaten!  Tror att det blev en del kommentarer på varje ryttare, vilket var målsättningen - en del att vara stolt över och lite att jobba vidare med! :) 
 
Ebba T-Tezz och Emma & Mag Pie efter delad seger i MHPC sommaren 2012 :)
 
Konstaterar att de flesta överlag hela dagen har ridit väldigt bra!
 
Jag får ståpäls av lycka när jag ser ungar som rider en omhoppning i normalt tempo och bara kortar vägarna och smyger runt banan - snyggt, prydligt och välbalanserat OCH vinner dessutom!  Det är ju så vi vill att det ska vara!
 
Önskar att alla högt uppsatta i förbundet, tränare och andra som tycker att ponnyryttarna rider så förfärligt och flänger omkring, hade varit i Nybro idag! En ren fröjd att se så många välridande duktiga ungar - om ni bara visste så väl alla försöker göra rätt!!!
Jovisst blev vi väl mörkrädda några gånger oxå tyvärr........när farten bara ökar och ungarna trycker på ännu mer och ponnisarna nästan ligger ner i svängarna....då tycker jag oxå att är läskigt och att det är fel men det var få! Framför allt anser jag att man måste tänka på ponnyn! Skaderisken är stor för både ponny OCH pilot!!!
 
MEN PÅ DET STORA HELA så red de flesta mycket bra idag - jätteroligt att se! Inte många uteslutna och inte många grustuggare heller!
 
Jag skulle vilja ha en heldag med två stilhoppningsklasser på lokal tävling! Att låta denna klass ta lite tid och kunna skicka med ryttarna lite bra kommentarer - ibland kan det faktiskt vara ganska enkla förbättringar som ryttaren snabbt kan ta åt sig av :)  Att sedan ett par timmar senare kunna gå in en gång till och rida ytterligare en stilbedömning samma dag - det tror jag på!
 
Stilbedömning ÄR bra, men ska som sagt finnas med från början pålåg nivå!
 
Jag hoppas alla har haft en toppendag idag - det har jag haft! Inte ett enda gult kort har jag behövt dela ut, inte en enda gång har jag behövt säga till om tråkigt uppförande på banan! jag hoppas att det varit bra även utanför banan!
 
Stolt är jag oxå över många av mina elever som gjort bra rundor idag - och som vanligt hoppas jag att ni har haft riktigt roligt! :)
 
I morgon klockan nio har Ebba privatträning för Mats så sovmorgonen får vänta till tisdag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0