Hur domaren bedömer stilhoppning:)

Hade tidigare fått någon kommentar på min blogg och tittade därför in på bloggen som lämnat kommentaren!
 
Tjejen som skriver där heter Lisa och är 27 år, ryttare, tränare och stilhoppningsdomare.
Hon hade skrivit ett inlägg om hur man som domare bedömer stilhoppning och läs gärna det ni som undrar - jag får ofta frågor från både mina elever och "ickeelever" som undrar vad man ska tänka på....
 
Jag brukar säga att man ska rida som "vanligt" - i rätt tempo, balanserat med bra blick och god följsamhet - det ska se enkelt ut :)  (Sedan finns det ju hästar som inte möjliggör det enkla, men målet ska ändå vara att det ska se enkelt ut :))
 
Här hittar du Lisas inlägg :)  http://lisashast.blogg.se/2012/march/hur-bedommer-en-stilhoppningdomare.html#comment
 
Kan förresten tillägga att i vår del av Sverige har ju inte stilhoppning varit så vanligt på häst - bara på ponny - men den 10 maj blir det lokal hästhoppning i Mönsterås med en enmetersklass med stilhoppning :)))))
 
Ebba & Wilma på Flyinge februari-14
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stilhoppning på häst gillar vi😄😄

2014-03-12 @ 09:35:32
Postat av: Anonym

Skulle inte va anonym //Bodil

2014-03-12 @ 09:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0