Idag för 18 år sedan...:)

DÅ jobbade jag min sista dag på daghemmet Pyttan :) Jag jobbade på kontoret på halvtid eftersom jag hade en hel del graviditetskrämpor. 
Sista jobbdagen var torsdagen den 14 mars 1996 och jag kände mig lite halvdan.....på lunchen åt jag på dagiset av Anna-Karins goda soppa :)  Anna-Karin hade hand om köket och lagade jättegod mat och vi skojade om att jag behövde stärka mig inför förlossningen av hennes goda soppa! Ebbas ankomst var beräknad till den 24 mars......
På eftermiddagen gick jag hem och vilade en stund eftersom vi skulle uppvakta min vän Gagga som fyllde 40 på kvällen........men värkarna satte igång.....
 
Vid femtiden ringde Gerd (som var enhetschef på jobbet) på dörren och överräckte en stor bukett blommor och önskade mig lycka till :)
En stund senare skulle vi till Gagga, men då var värkarna i full gång och jag insåg att det inte skulle bli någon längre visit - Gert körde mig dit - två kvarter - jag gick in, lämnade present och åkte hem igen :))))))
 
Vid tolv på natten åkte vi till BB och efter två timmar var smärtan outhärdlig och jag var envis som en gris att jag skulle få epiduralbedövning......."För sent" sa farbror doktorn"......jag gav mig inte en tum, så till slut fick jag som jag ville - hehehe - och så klart avtog värkarna en stund (men det var rätt skönt - hihihi)
 
Framåt sextiden på morgonen ville Ebba komma ut på riktigt :), doktorn tog hål på hinnorna och Ebba föddes kl.06.38 :)
 
Underbar känsla - går aldrig att beskriva för någon som aldrig fött barn :) Och att efter tre underbara pojkar få en underbar liten flicka - det går inte att beskriva!
 
Ebba Sofia Rodhelind <3 Jag älskar dig mestast i hela världen och önskar dig all lycka och välgång i livet <3
 
Tänk vad fort åren går och det är så fantastiskt att få uppleva detta!
LIFE IS NICE <3

Kommentarer
Postat av: majsan

Ja du.. dessa ungar och förlossningar. Dom är livets guldklimpar

Svar: Visst är det så :D <3
Ann "Bella" Rodhelind

2014-03-15 @ 06:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0