3000...och dressyr :)

VILKEN RESPONS!!!!
 
Och fler idéer och utmaningar kommer :)  Idag flaggade en tränare i Skåne att hon skänker en veckas träningar till Cancerfonden - hon ser det som en investering - superinitiativ! Såklart kan man inte lägga mer än man har råd att avvara, men jag hoppas att många hänger på och avsätter en del av sina träningsarvoden till fonderna :)
 
Mina domarkollegor hoppas jag såklart avstår en dags arvode vid tävling osv :)
Eftersom vi kom upp i 3000 gilla innan midnatt, satte jag som jag lovade in 100 kr till....fick faktiskt sätta in 150 kr för jag bommade att skriva mitt namn vid första klicket....MEN det konstiga var att alla tre 50 kronorsinsättningarna hade mig som avsändare....sparat sen jag satte in häromdagen kanske! Jajaja, jag hamna väl i Lyxfällan, men då är det i alla fall för en god sak - moahahaha :)))))
 
Liten Ebba på Stenhedens Minnie 2008 :)
 
Har varit överdomare i dressyr idag - lagtävling häst division tre - i regn:) MEN jag träffade trevligt folk :)
Har inte varit på dressyrtävling på länge, men tyckte att väldigt många red i undertempo.......  var hästarna svåra att sitta ner på eller rider man alltid så "sakta"?  Att man inte kan rida fortare än hästen har balans till är en sak, men det kändes som att många var mer koncentrerade på vart hästen hade huvudet än att känna efter att bakbenen kom igång...."Svag bjudning för dagen" var vanligt på protokollen.
Jag brukar säga att det viktigaste hos en häst måste ju vara framåtbjudningen :) annars kan vi ju inte ens få ut den från boxen - moahahaha! :)
Trava på gott folk och fortsätt att tävla:) HUR DET ÄN GÅR! Jobba FRAMÅT :)))))
 
Nu ska jag nog jobba ner mig i sängen - upp med tuppen i morgon då Ebba har träningstid för Mats klockan åtta på morgonen.....och vi har två och en halv mil till stallet.....
MEN vi hoppas på en fin Prinsessa Wilma i morgon :)  Idag gick hon bättre än vad hon någonsin har gjort - såååå fin :) (Kunde kanske varit med på dressyrtävlingen - hahaha :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0