Vad är viktigt?

När man frågar människor om vad som är viktigt i livet får man oftast svaren:
*Familjen - kärleken
*Att få vara frisk
*Att vara lycklig
 
Visst är det så!
De flesta av oss tar nästan för givet att det bara SKA vara så - självklart att vi ska vara friska och lyckliga och tillsammans.
 
Vår underbara, galna familj <3 <3 <3
 
Hur man definierar de olika uttrycken kan ju variera - att vara lycklig kan för en person betyda en sak och för en annan person en annan sak:)
 
Varför jag blev så djup just idag??? 
Jo, igår fick himlen en ny ängel alldeles för tidigt - det var en av mina stallvänner från förr - 10 år yngre än mig - som förlorade kampen - FUCK CANCER!!!  Även fast vi inte har träffats på många år så har jag följt hennes kamp på FB och även haft kontakt där.  Det är så otroligt fruktansvärt att denna förbannade sjukdom ska vara så svår att få bukt med!!  Man vill ju hoppas och tro att alla som blir sjuka ska bli friska igen!
Ett glädjebesked fick jag i alla fall idag av en annan vän som återigen har besegrat sin cancer :)
 
Att vi alla ska dö en dag - det är ju det enda vi egentligen säkert vet!  MEN man önskar ju att det ska vara av ålderdom och när man är "färdig" på något sätt.   Lika mycket som jag älskar livet tycker jag att det är så fruktansvärt sorgligt - denna cancer som tagit båda mina föräldrar och en lång rad av vänner och bekanta.........
 
Idag nästan SKÄMS jag över mitt engagemang för ridsport, som på sätt och vis redan bara gagnar oss lyckliga människor som har det förhållandevis väl förspänt! Eller skäms och skäms, känner bara att hur f-n kan jag lägga så otroligt mycket tid och energi på något som "bara" är en underbar hobby (även att jag har det som jobb oxå...) 
Inte sagt att vi ridsportfolk inte jobbar hårt för att ha det så - utan mer att jag tänker att med all den energi och engagemang jag kan lägga på ridsporten - tänk om jag istället kunde lägga den på att hjälpa människor som har det svårt.....................fast nu är det ju så att jag inte på något sätt är en "Florence Nightingaletyp" utan precis som dom flesta andra: en rätt bekväm och lat människa som visserligen känner stor empati för mångt och mycket, men därifrån till att släppa min egen bekvämlighet är steget stort!
 
MEN - jag skulle kunna börja med något:
Jag skulle vilja arrangera en tävlingsdag då alla intäkter går oavkortat till Barn/Ung/Cancerfonden :) Alla vi huvudfunktionärer skulle såklart jobba gratis den dagen.  Tror att jag får göra ett upprop på FB!  Tänk om vi skulle kunna få hela Sverige att bestämma EN DAG i år då allt oavkortat går Cancerfonden!
Detta ska jag nog klura vidare på :)
 

Kommentarer
Postat av: Lena Erneborn

Kanonbra idé!
Tänk och hela rid-Sverige under en dag/helg kunde skänka alla tävlings/arrangörsintäkter till Barn/cancerfonden - vilken grej!!
Vet man att det går till något sådant ändamål kan nog alla även tänka sig att betala en lite högre startavgift under en tävling.
Den som förlorar på det är arrangörsklubben, men det går säkert att lösa så att de får en liten del de också - om de inte själva väljer att avstå till förmån för Barn/cancerfonden.
Den grejen är jag helt med på!!

2014-05-08 @ 16:32:34
Postat av: Maria

Skedala Ridklubb (Halland) har en tävling varje år där intäkterna från en klass "Annas Minne" går till barncancerfonden :)

Svar: Toppenbra! Hoppas att alla klubbar tar efter :D
Ann "Bella" Rodhelind

2014-05-09 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0